بنا به مدل استاندارد ذرات بنیادین، نوترینوها ذراتی بدون جرم هستند. این در حالی است که مشاهدات نوترینوهای خورشیدی و اتمسفری و همچنین نوترینوهای ساطع شده از نیروگاههای هسته ای نشان می دهند که جرم نوترینوها غیر صفر است.

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده روشنک دارابی
  • استاد راهنما عزیز اله شفیع خانی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

بنا به مدل استاندارد ذرات بنیادین، نوترینوها ذراتی بدون جرم هستند. این در حالی است که مشاهدات نوترینوهای خورشیدی و اتمسفری و همچنین نوترینوهای ساطع شده از نیروگاههای هسته ای نشان می دهند که جرم نوترینوها غیر صفر است. در این پایان نامه پس از مروری کوتاه بر مدل استاندارد، خواص نوترینوها در مدل استاندارد و مشاهداتی که با این مدل سازگار نیستند را بررسی می کنیم. سپس مدل های مختلف جرم نوترینو را دسته بندی می کنیم. وازجرم دار بودن نوترینوها به بررسی پدیده نوسان نوترینوها می پردازیم.در ابتدا نوسانات نوترینو در خلاء و درماده را توضیح می دهیم و در ادامه مفاهیم تقارن های cpوcوcpt را بیان می کنیم. وبه توصیف پارادوکس های موجود در نوسان نوترینو می پردازیم. سپس نتایج آزمایشات نوترینو مرور می شوند. در نهایت چند نمونه از سوالات در مورد نوترینوها را بر می شماریم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اکتشاف گچی که در آب مقاوم است

این مقاله فاقد چکیده می​باشد.

متن کامل

اکتشاف گچی که در آب مقاوم است

این مقاله فاقد چکیده می​باشد.

متن کامل

آنکه شنیده ای که خواجه را سایه نبود راست است

در روایات و قصص آمده است که پیامبر سایه نداشت ‘ راست است زیرا‘پیامبر سلطان دین بود و سلطان دین هم سایه حق است و سایه ‘سایه ندارد. آن جمال دین و دنیا از کمال لطافت سایه نداشت و ابر بر سر مبارک ایشان سایه می افکند. رسول خدا خورشید و ماه بود که با وجودش ظلمت کفر از دلها برخاست و رایحة دلاویز عشق و ایمان مشام جانها را معطر نمود. فرجام سخن آنکه سایه‘شخصیت پست ومنکوب که سرچشمه گناهان و اعمال مکروه ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023